8 مشکل چشمی که باید بررسی شوند

شما احتمالاً مرتباً به پزشک برای چکاپ کلی بدن مراجعه می کنید ، اما آخرین باری که به چشم پزشک  خود مراجعه کرده اید کی بوده؟

بدیهی است که چشمان شما قسمت بسیار مهمی از بدن شما هستند و مانند هر چیز دیگری باعث ایجاد مشکلاتی نیز می شوند. اما به دلایلی، مردم علائم مشکلات چشمی خود را جدی نمی گیرند و این  خود یک مشکل است.

به گفته ی چشم پزشکان: در صورت عدم درمان، برخی از مشکلات چشم می توانند خیلی سریع پیشرفت کنند. “اگر آن ها درمان نشوند، می توانند به طور دائمی بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهند.”

8 مشکل چشمی که باید به پزشک مراجعه کرد:

در مواردی مثل قرمزی چشم بعد از خواب، معمولاً این قرمزی خود از بین می رود و نیازی به مراجعه به چشم پزشک نیست، اما در برخی از موارد مراجعه به چشم پزشک الزامی است. در ادامه به برخی از علائم مهمی که  باید مراقب آن ها باشید اشاره شده است:

1. وجود شناورهایی در چشم:

شناورها در چشم شما می توانند به صورت لکه ها، رشته ها یا تار عنکبوتی ظاهر شوند که اغلب به دلیل تغییرات مربوط به سن در پیکربندی ژل درون چشم شما هستند.

این تغییرات معمولاً وسیع نیستند با این حال معاینه گشاد چشم توصیه می شود، تا مطمئن شوید که نشانه ای از بیماری جدی تر مانند جدا شدن شبکیه نباشند. وجود این شناور ها می تواند  به دلیل ضربه یا داشتن سابقه خانوادگی جدا شدن شبکیه باشد. اگر یک یا دو جسم شناور را مشاهده کردید که از بین می روند، خوب است برای ویزیت به پزشک خود مراجعه نمایید اما اگر آن ها ادامه یافتند، باید هر چه سریع تر آن ها را بررسی کنید.

1. قرمزی دائم چشم:

قرمزی بعد از خواب چشم ها کاملاً طبیعی است اما اگر به طور منظم قرمزی چشم را تجربه می کنید، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید. قرمزی چشمی که با قطره های بدون نسخه رفع نشود می تواند نشانه سندرم خشکی چشم باشد، وضعیتی که در صورت عدم توانایی ایجاد اشک برای ایجاد رطوبت کافی در چشم شما اتفاق می افتد یا شرایط دیگر که باید بررسی شوند.

مشکلات چشمی

1. خشکی چشمی که دائمی شده و رهایتان نمی کند:

اشک مصنوعی بدون نسخه، اولین خط دفاعی شما در برابر خشکی چشم است. اگر اشک مصنوعی کمکی نکرد، با پزشک چشم خود صحبت کنید. دکتر شما ممکن است مصرف مکمل اسیدهای چرب امگا 3 را توصیه کند و در صورت عدم موفقیت، می تواند شاخه های پونکتال را در مجاری ای که اشک شما را تخلیه می کنند قرار داده و قطره های چشمی دارویی برای شما تجویز کند و اگر هیچ كدام از این ها كمك نكند، ممکن است زخم قرنیه داشته باشید، این زمانی است كه لایه بیرونی چشم شما ملتهب می شود که پزشک شما باید بتواند آن را با یک داروی آنتی بیوتیک، ضد قارچ یا ضد ویروس درمان کند.

1. وجود یک ماده شیمیایی در چشم شما:

آه خدای من. شما مقداری مایع ظرفشویی در چشم خود دارید، چه کاری انجام می دهید؟ ابتدا چشمان خود را بلافاصله با آب بشویید و سپس با چشم پزشک تماس بگیرید، حتی اگر چشم شما خوب به نظر برسد. اگر چشم شما در معرض هر ماده خارجی، به ویژه یک ماده شیمیایی خشن یا ماده تمیز کننده قرار گرفت، نیاز به توجه فوری دارد. این مسئله می تواند منجر به آسیب دائمی و ایجاد زخم شود.

1. درد چشمی ای که دلیل آن را نمی دانید:

در حالی که هر نوع درد چشم مداوم باید شما را به دکتر بفرستد، اما نوع دردی که تجربه می کنید می تواند موارد مختلفی را نشان دهد. یک درد شدید می تواند نشانه این باشد که چیزی در چشم شما گیر کرده یا به یک عفونت ویروسی یا باکتریایی چشم مبتلا شده اید. اگرچه یک درد دردناک می تواند نشانه التهاب چشم، افزایش فشار در چشمان شما یا فقط نیاز به عینک های مختلف باشد، اما تا زمانی که بررسی نشود، نمی دانید که چه چیزی باعث آن شده است.

1. دیدن هاله های اطراف چراغ:

به نظر می رسد این حالت همیشگی نیست  و همینطور هم هست. اما این اتفاق می تواند نشانه آن باشد که لنز تماسی یا نسخه عینک شما کاملاً صحیح نیست. همچنین می تواند نشانه ای از میگرن چشمی باشد، یک اختلال بینایی که می تواند چشم شما را تحت تأثیر قرار دهد. در هر صورت، برای کمک باید به پزشک خود مراجعه کنید.

7. گل مژه:

گل مژه یک عفونت موضعی دردناک یا التهاب غدد تولیدکننده روغن پلک شما است. اگرچه غالباً در طی یک روز از بین می رود، اما برای از بین بردن آن یا در صورتی که از بین نمی رود، بهتر است آن را بررسی کنید. پزشک شما ممکن است بتواند چیزی را برای جلوگیری از آن در آینده برای شما تجویز کند.

1. حساسیت ناگهانی به نور:

اینکه احساس کنید باید حتما جلوی چشمانتان را با چیزی بگیرید تا ازآن ها در برابر نور محافظت کند، می تواند میگرن چشمی باشد یا می تواند نوعی التهاب در چشم شما باشد. در هر صورت، در صورت ابتلا به آن به دکتر خود مراجعه کنید.